Friday, April 10, 2009

Frozen lakes


We decided to make a trip to a frozen lake in the mountains. The dogs make an incredible racket, knowing they´re about to go running. This time we use the ones that stayed at home this morning. Raf and I learned a lot these days and now we know how to put straps on the dogs and gear them up. We get 8 dogs this time, with some quite muscular ones. After a while through a birch forest and then downhill, we arrive at an enormous, frozen lake. I get off and install the videocamera on a tripod. The 2 dogsleds get ready about 200 meters further and then come running my way. With the beautiful evening light, I get some good pictures. Tomorrow, we return and camp.

Nederlands:
We beslissen van nog een tripje te maken naar een bevrozen meer in de bergen. De honden maken weer énorm kabaal. Deze keer mogen degenen mee die vanochtend moesten thuisblijven. Raf en ik hebben al veel geleerd en kunnen nu een hond zijn riemen aandoen en hem inspannen. We krijgen 8 honden deze keer, waaronder een paar uit de kluiten gewassen kerels. Het is een heldere avond en mild. Na een tochtje door een berkenbos en een flink stuk bergaf komen we aan een enorm bevrozen meer. Ik stap uit en installeer de videocamera op een statief. De 2 hondenspannen gaan 200 meter verder klaarstaan en komen me dan tegemoet gelopen. Prachtige beelden.

Morgen komen we terug en dan gaan we kamperen aan het meer.

2 comments:

jorien said...

hei voke en rudi zijn het brave honden? en het zijn gekke kampeerplaatsjes groetjes jorien xxx

tisse said...

halo voke ik mis je maar ik kan me wel amuzeere. je hept al veel gedaan hep ik gezien, ik ook en moeke ook en jojo ook. tis hier heel leuk hoor. tot vrijdag, tisse xxx