Friday, August 28, 2009

Sisimiut

Wandeling in het plaatsje gemaakt, aan de kaai staan de Groenlanders met hele rendierkarkassen te sjacheren. De lokale jeugd mag er ook zijn!

Aan de bar een Nederlandse ontmoet, Marjan. Ze is weduwe met pensioen en heeft al enorm veel gereisd naar beide poolstreken: Antarctica, Falklands, South Georgia, Ushuaia. Maar ook Spitsbergen, Oost-Groenland en nu West-Groenland. Ze drinkt graag pinten en kan goed lachen.

Ik heb aan boord ook een Amerikaanse fotografe ontmoet die geweldig mooie foto's maakt.
In 2007 kreeg ik deze link doorgestuurd van PatVDB uit Antwerpen - waarvoor dank Pat. Toen zat ik aan boord van KV Svalbard, op weg naar de Noordpool. Camille is een fantastische artieste, vond ik toen al. En nu loop ik haar tegen het lijf en we kunnen het heel goed vinden met mekaar. Ze heeft dezelfde zin voor dramatische landschappen als ik. Heb haar mijn werk getoond en ze is er erg enthousiast over.

Longitude: -53.675563
Latitude: 66.941791
Altitude: 0.137 meters
Speed: 9.1 meters/hour
Heading: 123.9
Time: 2009-08-28T17:24:39Z

3 comments:

Inge said...

Heel schoon, Camille's werk! Leuke foto ook met die reflectie in die bril!

Anonymous said...

so wath fotofitisicht

Rudi Caeyers said...

Anoniemeke, ge verveelt u precies, of wat? Enne, te laf om uwe naam achter te laten of wat? Ga op een ander zagen vent.