Thursday, October 26, 2006

26 oktober 2006
De sneeuw blijft liggen maar er valt niets bij.
Ettekes en peekes, petatten, gehaktballen en bruine saus gemaakt.
Geen klachten gehad.

25 oktober 2006
Onlangs kwam er iemand op me toegestapt op een vernissage, een jonge meid:
- Hej, zei ze, ken je me nog?
- Mmm ja, was jij niet één van mijn studenten op de kunsthumaniora hier?
- Ja dat klopt, en ik moet zeggen dat u de beste leraar was die ik op die school ben tegengekomen...
- wel, dank u, dat is wel een verrassing.
- ja, al die ouwe knollen daar, u was echt een verfrissing, en u was veeleisend en hard, dat vond ik echt goed.

Djeez man, ik werd me daar even totaal ontroerd. Was er dan toch iemand die er iets aan gehad heeft. Driekwart van die studentjes was te ellendig om dood te doen.

24 oktober 2006
Prachtig weer en iets warmer.
Onze kat is hoogzwanger en zo rond als een tonneke. Ik denk dat het voor de komende weken is en Mathilde is in alle staten. Elke dag vraagt ze opnieuw voor wanneer het is.


23 oktober 2006
Fantastisch weer met open hemel en stralende zon. Prachtige kleuren en overal sneeuw. Temperaturen rond het vriespunt.

Woensdag ga ik een lezing houden rond internet en openbare dienstverlening: hoe belangrijk is design en gebruiksvriendelijkheid? Publiek zijn ambtenaren in openbare diensten. Ik ga daar vertellen wat kan en wat niet kan op een website. Die job kwam aangewaaid langs de school waar ik lesgeef. We kregen telefoon van een IT-bedrijf die cursussen voor de overheid organiseert en ze hadden gehoord dat er een flinke Belg rondliep in T die daar bruikbare kennis over had. Ahem.

Mathilde is uitgeschoven vandaag en heeft heur staartbeen zeer gedaan. Ze ligt in de zetel onder een donsdeken want kou heeft ze ook.

Sebiet viskes eten.

No comments: